امواج سطحی

امواج سطحی
کد محصول:010304

اصول و مبانی

امواج عرضی دسته ای از امواج هستند که در آنها راستای انتشار موج و ارتعاش آن بر یکدیگرعمود باشند برای مثال می توان از امواج منتشره در سطح مایعات و امواج الکترومغناطیس نام برد.امواجی که در سطح یک مایع (در اینجا آب) منتشر می شوند را می توان بوسیله یک جسم نوسان کننده که بر سطح آن ضربه های پیاپی می زنند تولید نمود این سیستم می تواند یک دیاپازون و یا یک مولد موج و یا در این آزمایش یک نوسانگر باشد. جبهه موج مکان هندسی نقاطی است که وضعیت ارتعاشی کاملا یکسانی دارند. شکل هندسی جبهه موج ارتباط مستقیم با شکل چشمه مولد موج در محیط دارد بنابر تقارنی که در مسئله انتشار موج وجود دارد واضح است چنانچه نوسان ساز یک نقطه نوسان کننده در محیط باشد جبهه موج سطحی دایره هایی هستند که مرکز آنها نقطه نوسان ساز است و یا اگر نوسان ساز یک صفحه باشد جبهه های موج سطحی خطوطی هستند که موازی با نوسان ساز می باشند.

 

هدف آزمایش

  • بررسی انتشار و بازتاب امواج در سطح مایعات

 

 

نام تجهيزاتکد قطعهتعداد
سیگنال ژنراتور توان بالا (ویژه مولد موج بر سطح آب)  S0295  1
پرتو‏افکن مولد موج  S0296  1 
موتور مولد موج بر سطح آب و سیم‎های رابط    S0297  1
مخزن مسطح شفاف با شاسی فلزی و پایه‌های قابل تنظیم  S0298  1
سطح استقرار دارای لرزه‏ گیر  S0299  1
نوسان ‏ساز نقطه‏ ای   S0300  1
نوسان ‏ساز دو نقطه ‏ای    S0301  1
نوسان ‏ساز تیغه ‏ای
 S0302  1
بست S شکل  S0157  3
سه پایه رومیزی کوچک قابل تنظیم   S0133  2
ستون با قطر 10 و طول 745 میلیمتر S0140 2

قطعات ارسالي با توجه به سفارش مشتري مي تواند متفاوت باشد و قطعات دستگاه بر اساس فاکتور صادر شده ارسال خواهند شد و ممکن است با ليست فوق متفاوت باشند.

  

 

تجهيزات پيشنهادي ندارد .

 

 راهنمای کاربری

 کاتالوگ

عکس

در صورت تفاوت نسخه خريداري شده با مستندات محصول ارايه شده دراين بخش ِجهت دريافت نسخه منطبق با محصول خريداري شده با شرکت تماس بگيريد .

 

امواج سطحی

بررسی امواج دو بعدی