بررسی مدارهای RC و RR (فرکانس 50 هرتز)

اصول و مبانی

 برخلاف خازن و سيم پيچ، مقاومت جريانهاي متناوب (A.C) و مستقيم (D.C) را به طور يكسان از خود عبور داده و فركانس دراين باره تاثيري ندارد ، يعني در يك مدار R-R بين ولتاژ ورودي و خروجي اختلاف فاز بوجود نخواهد آمد (توجه داشته باشيد كه عامل ايجاد اختلاف فاز فركانس است ) .  همانطور که مي دانيم خازن جريانهاي D.C را سد كرده و مقاومتي كه از خود در برابر آن نشان مي دهد بينهايت است در حالي كه اين مقاومت در مقابل جريانهاي A.C محدود است ، به عبارت ديگر جريانهاي A.C برخلاف D.C مي توانند از خازن عبور كنند . از طرفي وجود فركانس سبب مي شود كه اختلاف فازي معادل بين ولتاژ اعمال شده به يك خازن و جرياني كه از آن مي گذرد ايجاد گردد ،يعني اگر خازني رابا يك مقاومت بطور سري در يك مدار جريان متناوب قرار دهيم شدت جريان مدار نسبت به ولتاژ خازن باندازه جلو مي افتد.

 

 

هدف آزمایش

  •   بررسي اثر خازن در مدارهاي جريان متناوب
  •  اندازه گيري ولتاژهاي ورودي و خروجي
  •  نيز تعيين اختلاف فاز بين ولتاژ ورودي و خروجي در مدارهاي R-C,R-R  

 

 

 

 

 

نام تجهيزاتکد قطعهتعداد
 برد RR , RC  S0313  1
 بلوکه مقاومت معلوم  S0316  1
 بلوکه خازن بای پلار   S0319  1
 پک کامل پورت های آزمایشگاهی U شکل  S0112  1
 پورت یک سر نری، یک سر U شکل 60 سانتی‌متر  S0111   4 
 منبع تغذیه AC؛ 6 ولت 5 آمپر  S0100  1
 مولتی متر دستی دیجیتال  S0548  2
  

 

قطعات ارسالي با توجه به سفارش مشتري مي تواند متفاوت باشد و قطعات دستگاه بر اساس فاکتور صادر شده ارسال خواهند شد و ممکن است با ليست فوق متفاوت باشند.

 

  

 

تجهيزات پيشنهادي ندارد .

  

راهنمای کاربری

کاتالوگ

در صورت تفاوت نسخه خريداري شده با مستندات محصول ارايه شده دراين بخش ِجهت دريافت نسخه منطبق با محصول خريداري شده با شرکت تماس بگيريد.

 

 

عناوین مشابه ندارد.